RSS
» کار عملی 16 - درایور ترانزیستوری موتور ( پل اچ) ( یکشنبه بیست و هشتم مهر ۱۳۹۲ )
» ویژه تابستان 95 ( جمعه هفتم خرداد ۱۳۹۵ )
» کلاس های تابستان 1395 در حال شروع شدن ( دوشنبه سوم خرداد ۱۳۹۵ )
» خبرهای خوشی در راه است... ( سه شنبه بیست و پنجم فروردین ۱۳۹۴ )
» کتاب آموزشی CodeVision AVR ( یکشنبه چهارم آبان ۱۳۹۳ )
» نرم افزار CodeVision AVR ( یکشنبه چهارم آبان ۱۳۹۳ )
» نرم افزار طراحی رگولاتور ولتاژ و جریان ( یکشنبه چهارم آبان ۱۳۹۳ )
» آیا عطسه‌ نشانه صبر در انجام کارهاست؟ ( سه شنبه بیست و یکم مرداد ۱۳۹۳ )
» یادش بخیر - شبهای قدر دوران کودکی ( جمعه بیست و هفتم تیر ۱۳۹۳ )
» اطلاعیه کار آموزی ویژه تمامی رشته ها و گرایش های مهندسی ( سه شنبه بیست و چهارم تیر ۱۳۹۳ )
» پانته آ ( یکشنبه بیست و دوم تیر ۱۳۹۳ )
» العجل مولا ( جمعه بیستم تیر ۱۳۹۳ )


ساخت هواپیمای هیبریدی ESTOLAS با ترکیب مشخصات هواپیما، هلی کوپتر، هواناو و بالون

همانطور که در تلاش های مداوم کمکی امدادی در طول طوفان هایان فیلیپین دیده شد، کمک و حمایت از پرسنل و قربانیان مناطق فاجعه زده از مشکلات عمده بوده است زیرا تمامی زیرساخت ها همچون باندهای فرودگاه ها در این حادثه آسیب دیده و غیرقابل استفاده شده اند. یک طرح مفهومی جدید از هواپیما که مشخصات و ویژگی های بالون، هواپیما، هلی کوپتر و هواناو را ترکیب کرده است به عنوان بخشی از پروژه تیک آف و فرود سریع و کوتاه مدت بر روی هر سطحی (ESTOLAS) توسط کمیسیون اروپا تحت توسعه قرار گرفت که می تواند به رفع این مشکلات کمک کند.

هواپیمای هیبریدی ESTOLAS

هواپیمای ترکیبی ESTOLAS دارای طراحی کوتاه و ضخیمی است و موتورهای ملخی آن در پشت بدنه اصلی دیسک مانند آن که جایگاه روتور آن نیز مانند یک هلی کوپتر می باشد، نصب شده اند. این هواپیما تقریبا به طور کامل متشکل از مواد کامپوزیت سبک وزن است و دارای بدنه ای می باشد که می تواند با هلیوم برای کاهش وزن بیشتر و تامین قدرت بالابری اضافی، پر شود. این ویژگی ها به آن در تیک آف و فرود در سرعت پایین تر بر روی باندهای کوتاه کمک می کند و اگر باند فرود معمولی نیز در دسترس نباشد، این هواپیما می تواند از دامنه کوسن هوایی و چرخ های اسکی خود جهت تیک آف و فرود بر روی هر سطح طبیعی مانند صحراها، باتلاق ها، آب و یا برف استفاده کند.

گروه توسعه دهنده این پروژه در حال بررسی چهار اندازه از ESTOLAS می باشند که شامل انواع کوچک، متوسط، سنگین و فوق سنگین با حداکثر حمل بار از زیر 3.3 تن گرفته تا بیش از 440 تن هستند. هماهنگ کننده این پروژه، السکاندر گامالیو از دانشگاه فنی ریگا در لیتونی می گوید که مدل فوق سنگین ESTOLAS قادر به تیک آف و فرود در فاصله 175 متری می باشد در حالی که نسخه کوچک آن می تواند این اعمال را در 75 متری انجام دهد.

هواپیمای هیبریدی ESTOLAS

نسبت های بار نیز به میزان 1.5 تا 2 برابر بالاتر از جت های معمولی و یا هواپیماهای ملخی می باشند و همچنین مصرف سوخت کمتر به این هواپیما توانایی تحویل محموله هایی را به هر جای کره زمین بدون سوخت گیری مجدد می دهد. گامالیو ادعا می کند که مصرف سوخت پایین تر این هواپیمای هیبریدی آن را هم تراز با وسایل حمل و نقل ریلی از لحاظ هزینه قرار می دهد در حالی که کاهش انتشار گاز CO2 در آن نیز این وسیله را به کاراترین وسیله حمل و نقل هوایی برای محیط زیست تبدیل می کند.

هواپیمای هیبریدی ESTOLAS

علاوه بر استفاده از آن درعملیات امداد رسانی، تیم توسعه دهنده معتقد است که ESTOLAS دارای طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی از جمله برنامه های دفاعی، تجاری، توریستی و حمایتی جهت ساخت و بهره برداری از میدان های نفت و گاز از راه دور می باشد. این هواپیما همچنین دارای پتانسیل ارائه حمل و نقل هوایی ارزان تر و کارآمدتر بین شهرها با استفاده از باندهای فعلی و فرودگاه ها و شهرهای کوچک تر فاقد چنین امکاناتی است.



برچسب‌ها: ساخت هواپیمای هیبریدی
دسته بندی : علمی

موضوعات
آرشیو مطالب
نویسندگان
درباره ما

    بسیجی گمنام خمینی ٍ "" و لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و صبر و العلم به مواضع حق ""
    و این پرچم مبارزه را جز افراد با بصیرت و صبور و آگاه به جایگاه حق به دوش نمی کشند .

    این وبلاگ متعلق به گروهی از سربازان حقیقی حضرت بقیه الله الاعظم می باشد که در عرصه جهاد علمی و فرهنگی فعالیت می کند .

    ایمیل : malekipcb@gmail.com